Naša preporuka
14.03.2018.
MjuzNews Intervju: Bojan Zulfikarpašić
Pred koncerte u BitefArtCafeu
Bojan Zulfikarpašić cenjeni je i svetski priznati jazz muzičar našeg porekla koji već dvadeset godina živi i stvara u Parizu. Domaćoj publici poznat je, između ostalog, po saradnjama sa Amirom Medunjanin i koncertima sa Vasilom Hadžimanovim. Na Musicology Barcaffè Sessions dovodi svoj novi projekat Bojan Z - Modern Times Quartet.
Nastupiće 27. i 28. marta, u klubu Novi Bitefartcafe (Mitropolita Petra 8). Našao je malo vremena za čitaoce MjuzNewsa, pa se kroz razgovor sa Vojkanom Bećirom dotakao doživljaja publike, prostora u kojim nastupa, ali i pričao o organizatorima jazz događaja, instrumentima na kojima stvara i, naravno, o aktuelnom projektu u kojem otkriva interesovanje za elektronsku muziku.
Pročitajte intervju u nastavku, a za više infomacija o beogradskim koncertima pratite zvanični Facebook event na ovom linku.
MN: Kao prvo, čestitke za rasprodate koncerte na Kolarcu u decembru. Interesovanje je bilo neuobičajeno, posebno kada se uzme u obzir prisutnost vaše muzike u tradicionalnim medijima. Kakvi su vaši utisci nakon tog nastupa?
"Svakako mi je vrlo drago da vidim da je sala puna, i to par nedelja pred koncert. Da bi se do toga došlo trebalo je zaobići uobičajene organizatore jazz koncerata s kojima sam saradjivao do pre desetak godina, jer je njihova vizija i način rada bila suprotna mojoj. Sa Vasilom, od početka radimo sa ljudima koje smo mi izabrali, i koji rade posao na visini naših kriterija, tako da me i ne čudi da je publika prisutna, zhvaljujući kvalitetnom poslu oko promocije. Vrlo sam zahvalan svim saradnicima i naravno - publici, na tom uspehu… A utisci su mi naravno vrlo pozitivni, jer vidim nasmejana lica i emotivne ljude posle naših koncerata, a to znači da je misija ispunjena."
Imao sam sreće da vas gledam na JazzyColors u Parizu, pa moram da pitam, ima li razlike pred kim svirate ili možda samo naspram koga?
"Ne, nema razlike. Moj izbor je s kim ću svirati, ali ne i pred kim, tako da je nivo muzike isti da li se radi o sali sa 50 ili 5000 ljudi. Pogrešno bi bilo kazniti ljude koji su došli pod izgovorom da sala nije puna. A obaška što se mi jazz muzičari kalimo čitave karijere i u malim klubovima, kao i velikim koncertnim salama. Oba mesta su bitna i na neki način se dopunjuju."
Za martovske koncerte u Beogradu sešćete za Fender Rhodes i sintisajzere. Obraćete li se istoj publici kao i prethodnim nastupima ili možda mlađoj, odnosno "urbanijoj"?
"Sama linija programa BitefArtCaffea je pomogla u mom izboru benda koji ću predstaviti. Činjenica je da u Beogradu, ako ne grešim, dvoipomilionskom gradu, ima jedna jedina sala sa dobrom akustikom, klavirima i svemu što treba da bi se koncert napravio, i to je Kolarac. Beograd nema mogućnost iznajmljivanja i prenosa dobrih klavira u druge sale, što je samo po sebi pogubna činjenica za grad te veličine i renomea… Musicology sessions predstavlja više funk-electro scenu i samim tim je bilo rešeno šta ću predstaviti."
Kako je nastao Modern Quartet koji dovodite u Beograd? Pravite li muziku za određene muzičare ili nakon što čujete nastup u svojoj glavi, birate one sa kojima može da se izvede?
"Svakako je muzika napravljena misleći na muzičare koji će je svirati. Modern Times je napravljen pre par godina, i još uvek smo u “work in progress” fazi i to je ono zbog čega nam treba kaliti taj repertoar pred ljudima, koji neminovno ubrzavaju proces dolaženja muzike na optimalnu tačku, gde bi se trebala snimiti i stavit na album. Muzičare sam, naravno ja odabrao…"
Vaši nastupi su dosta scenični. Koliko je to zbog toga što vas nosi muzika, a koliko zbog toga što se nekada čini da publika uvek traži dodatu vrednost u svemu, pa i u džez koncertu?
"Ako govorite o tome da volim da se obratim publici i da pričam izmedju kompozicija, takav sam i van scene, volim da pričam i da približim na taj način muziku prisutnima, a ako govorite i o samom scenskom ponašanju, sve je to deo način na koji mi doživljamo taj momenat samog koncerta, ne neko dodavanje kako bi se koncert napravio interesantnijim. Često razmišljam o koncertu kao o pozorišnoj predstavi i efektima koju muzika može proizvesti kod prisutnih, tako da je ideja o nekakvom “scenariju” uvek prisutna."
Da li ostvareni profesionalni pijanisti, kao što ste vi, i dalje provode sate vežbajući? Koliko vremena dnevno provodite za klavirom i možete li da komponujete bez njega?
Voleo bih ima, više vremena za rad instrumenta, ali videći da sam većinu vremena na putu, postao sam mnogo efikasniji u načinu vežbanja, kako bih za kratko vreme došao do rezultata. Mada, ponekad priprema za koncert počinje ujutro, za vreme prve kafe, gde je čitav dan i aktivnosti, usmerene samom koncertu koji je na kraju dana.
Ideje mi mogu doći i u vozu, avionu ili hodajući ulicom, tako da mi je telefon pun snimaka ideja, koje posle dovedem do završne kompozicije, kad nadjem vreme i mesto sa klavirom. I kad imam deadline, koji je prirodni katalizator svakog umetničkog dela."
Prethodnih godina, čuli smo za mnogo talenata koji su otišli iz Srbije (najkonkretnije na Berkli). Kako se vama čini, imaju li čemu da se vraćaju?
"Berkli je jedno od mesta gde ljudi dolaze do kontakta što sa velikanima te muzike, u vidu profesora, što sa pripadnicima svoje generacije, što može biti vrlo pozitivan element u novoj muzici. Danas nije teško doći do informacija, ali taj komfort ne bi trebalo da smanji strast sa kojom se čovek bavi muzikom… Želim reći da i nije možda neophodno otići kako bi se došlo do informacija, ali je okruženje u kojem čovek evoluira ipak vrlo bitan. Verujem da je san svima koji odlaze na Berkli i slična mesta, da iz sebe izvuku maksimum, i da se iskušaju pred svetskim, a ne lokalnim standardima, ali sam u isto vreme ubedjen da svi oni sanjaju da svoje uspehe i vizije predstave na pravi način i u zemlji iz koje dolaze, jer nam je svima negde duboko u srcu ono što smo doživeli za svojih prvih dvadesetak godina života, i ljudi s kojima smo taj period delili…"
Želim vam još puno rasprodatih koncerata!
Hvala na odvojenom vremenu za čitaoce portala MjuzNews.com
"Hvala i vama i sve najbolje!"
Povezano
-
Keziah Jones krajem meseca ponovo u Beogradu
Nova dva koncerta u Bitefartcafeu
-
MjuzNews Intervju: Keziah Jones
Pred koncerte u Bitefartcafeu
-
Dolazi najbolji živi soulful house bend Jazzanova
Dva koncerta u Bitefartcafeu sredinom decembra
-
Večeras (četvrtak 24. jul) počinje Musicology!
-
Musicology festival 2015: najava sjajnih izvođača
Dobitnik Grammy-a i Princeov bend na Kalemegdanu
-
Seun Kuti & Egypt 80 napravili spektakl, večeras još jedan
Odlični koncert u okviru Musicology Barcaffè Sessions
-
Seun Kuti i originalni bend njegovog oca u Beogradu
Musicology Barcaffè Sessions, 29. i 30. marta
-
Raul Midon: najava Musicology festivala
Koncert legendarnog muzičara sve bliži
-
MjuzNews Intervju: Knower
Pred koncert u Bitefartcafeu
komentar